به اخراجی های جدید خوش اومدید افشای طرح حمله برقآسای اسرائیل به سوریه و واکنش ایران - اخراجی های جدید
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخراجی های جدید

روزنامه السفیر لبنان به نقل از یک دیپلمات غربی عنوان کرد
افشای طرح حمله برق‌آسای اسرائیل به سوریه و واکنش ایران

خبرگزاری فارس: یک دیپلمات غربی، دلیل واقعی ورود دو ناو نظامی ایران به سواحل سوریه را مقابله با طرح محرمانه آمریکا و رژیم‌صهیونیستی دانست که بر اساس آن تل‌آویو قصد دارد با حمایت آمریکا به سوریه و لبنان حمله برق‌آسا انجام بدهد.

این خبر رو تو سایت فارس نیوز خوندم و برام جالب بود ،گفتم اگه دوست داشتین شما هم بخونید.

به گزارش فارس، یک دیپلمات غربی در امان (پایتخت اردن) در گفت‌وگو با روزنامه السفیر لبنان از طرح رژیم صهیونیستی و آمریکا برای اقدام نظامی فوری در منطقه پرده برداشت و اعلام کرد که این اقدام برای بازیابی وضعیت دلخواه، در منطقه است.
این منبع که خواست هویت و منصبش فاش نشود به روزنامه السفیر گفت: ورود دو کشتی جنگی پیامی از ایران برای همه کسانی در رژیم صهیونیستی است که به نحوی با این مسئله ارتباط دارند، مبنی بر اینکه اگر اسرائیل به سوریه حمله کند، با واکنش ایران مواجه خواهد شد.

پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه العالم به نقل از السفیر اعلام کرد، این دیپلمات با توجه به اطلاعات خود در حوزه ماموریت‌های میدانی منطقه‌ای خود افزود: این دو کشتی جنگی مجهز، در شرایط خاص به عنوان مقر فرماندهی موشکی ایران به شمار می‌روند، این دو ناو جنگی همچنین توانایی ورود به هر جنگ الکترونیک را داشته و در برابر هر حمله هوایی نیز قادر به دفاع از خود می‌باشد که این مزیت نیز به دلیل در اختیار داشتن سیستم دفاع موشکی مشابه اس300 است که ایران پس از امتناع روسیه از فروش این سیستم‌ها، آن را از طرف سومی خریداری کرده است.

این منبع ورود دو ناوچه جنگی ایران را در چارچوب آمادگی اسرائیل برای برافروختن هر بحران به دلیل اوضاع استراتژیک، بی‌سابقه دانست.

بنا بر این گزارش، عوامل پیدایش این وضع نگران کننده برای اسرائیل را، نبود عامل اطمینان بخش دانست که پیش از این رژیم سابق مصر آن را به وجود می‌آورد که حتی اگر رژیم جایگزین مبارک اندکی به سیاست‌های سابق این کشور پایبند باشد، باز اعتماد اولیه حاصل نمی‌شود؛ زیرا تحولات سیاسی این کشور نتایج تضمین شده‌ای ندارد و هیچ کس نمی‌داند نتیجه درگیری حکومت بعدی در آینده نزدیک بین بقایای نظام و گروه‌های مردمی مصر از جمله گروه اخوان المسلمون و لیبرال‌های ملی‌گرای مخالف با آمریکا و اسرائیل چه خواهد شد.

این منبع در ادامه در مورد دلایل ورود ناوهای جنگی ایران به دریای مدیترانه افزود: بدبینی که در خصوص وضعیت مصر به وجود آمده بیانگر آن است که اسرائیلی‌ها شش ماه فرصت دارند تا در مرزهای خود با مصر با وضع مشابهی با آنچه که در مرزهای لبنان است، مواجه نشود به ویژه در پرتو برآوردهایی مبنی بر اینکه تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله اولین قربانیان تغییرات مصر است و جنبش حماس اولین جریانی است که به ویژه در صورت احتمال بازگشایی مرزهای غزه و مصر از این ره‌آورد استفاده می‌کند، زیرا تجربه نظامی و تسلیحاتی حزب‌الله را با خود دارد.

از این رو فرماندهان نظامی اسرئیلی خود را در برابر یک خطر واقعی می‌بینند که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی 20 فوریه گذشته خطرناک بودن آن را پذیرفت؛ مسئله‌ای که رای نهاد حاکم بر اسرائیل را بر کرسی می‌نشاند مبنی بر اینکه اسرائیل باید با هر قیمتی که شده اوضاع را به نفع خویش برگرداند؛ یعنی حمله سریع و فوری به سوریه و لبنان تا از این طریق خطر سوریه و حزب‌الله را از شمال مرزهای خود دور کند و در مرحله بعد نیز بر مرزهای فلسطین و مصر به شکل کامل سیطره پیدا کند و از قاچاق اسلحه برای حماس جلوگیری نماید.

این منبع افزود: تصمیمات اسرائیل به آمریکائی‌ها که از اوضاع اسفناک این رژیم آگاه شده‌اند، ابلاغ شده است، اما آمریکایی‌ها به شدت نگران نظامیان خود در عراق هستند که در صورت بروز هرگونه جنگی ممکن است با حملات سوریه مواجه شوند. اما بر اساس اعلام این منبع، اسرائیل متعهد شد پس از وارد کردن ضربه محکم به حزب الله در دره بقاع و سپس دور زدن ارتش سوریه در لبنان و رسیدن به اطراف دمشق طی چند روز، رژیم سوریه را در چند هفته سرنگون کند و گروه‌های سوری مقیم خارج و هم پیمان اسرائیل نیز مردم سوریه را به شورش علیه دولت سوریه تحریک کنند. اسرائیل به آمریکا متعهد شده است در صورت به نتیجه رسیدن این طرح، به سرعت از اطراف دمشق عقب‌نشینی کرده و کنترل سوریه را به مخالفان واگذار کند.

این دیپلمات غربی تصریح کرد: اسرائیل خود را برای بد و بدتر آماده کرده است و آن، این است که چنین جنگی اصلا نتیجه تضمین‌شده‌ای ندارد و قدرت موشکی اسرائیل برای هیچ‌کس ناشناخته نیست به طوری که چنین قدرتی کابوسی واقعی برای ساکنان اسرائیل است و از طرف دیگر آماده است تا درگیری‌های مذهبی ساختگی را که گروهک‌های تکفیری در سوریه ایجاد می‌کنند، تحمل کند.


ارسال شده در توسط کریم سوسکه

تعبیر خواب آنلاین

تعبیر خواب

آپلود عکس

آپلود عکس



ساعت فلش