به اخراجی های جدید خوش اومدید آبان 89 - اخراجی های جدید
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخراجی های جدید

افراد زیادی نزد پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم می آمدند و از زمان رخ دادن قیامت سوال می کردند. این سوال بارها تکرار می شد. در قرآن چندین بار به این مساله اشاره شده است . از جمله در سوره اعراف آیه ??? آمده است : یَسْأَلُونَکَ عَنِ السَّاعَةِ أَیَّانَ مُرْسَاهَا قُلْ إِنَّمَا عِلْمُهَا عِندَ رَبِّی لاَ یُجَلِّیهَا لِوَقْتِهَا إِلاَّ هُوَ ثَقُلَتْ فِی السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ لاَ تَأْتِیکُمْ إِلاَّ بَغْتَةً یَسْأَلُونَکَ کَأَنَّکَ حَفِیٌّ عَنْهَا قُلْ إِنَّمَا عِلْمُهَا عِندَ اللّهِ وَلَـکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لاَ یَعْلَمُونَ .

یعنی : درباره قیامت از تو سؤال مى‏کنند، کى فرامى‏رسد؟! بگو: «علمش فقط نزد پروردگار من است; و هیچ‏کس جز او (نمى‏تواند) وقت آن را آشکار سازد; (اما قیام قیامت، حتى) در آسمانها و زمین، سنگین (و بسیار پر اهمیت) است; و جز بطور ناگهانى، به سراغ شما نمى‏آید!» (باز) از تو سؤال مى‏کنند، چنان که گویى تو از زمان وقوع آن باخبرى! بگو: «علمش تنها نزد خداست; ولى بیشتر مردم نمى‏دانند.»

همین مفهوم به بیانی دیگر در انجیل آمده است. مرقس در ?? : ?? از قول مسیح علیه السلام می نویسد: ولی از آن روز و ساعت غیر از پدر هیچ کس اطلاع ندارد . نه فرشتگان در آسمان و نه پسر هم . انجیل متی هم در این باره می نویسد:  (?? : ?? ) اما از آن روز و ساعت هیچ‌کس اطلاع ندارد، حتی ملائکه آسمان جز پدر من و بس.

http://www.pixup.ir/images/6czbk0dy1scl14fukfq.jpg

 

 

در ادیان شرقی که با عرفان هایی رمز آلود و مبتنی بر پیشگویی آمیخته اند ، اما چنین اعتقادی مبنی بر این که فقط خداوند ،‌خبر دقیق روز واپسین را می داند، وجود ندارد . چرا که پیروان آموزه های برخاسته از این ادیان ، در حقیقت پس از اندی ریاضت، خود را در مرحله نیروانا فرض می کنند و با دکترین های خود خدایی، بر مسند الهی، آینده را پیش گویی می کنند. این پیش گویی ها که کم هم نیست به مرور به ادیان الهی به نحوی خرافه گونه راه پیدا کرده است . به گونه ای که بسیاری از سران فرقه های مسیحی بنیاد اندیشه های خود را بر پیشگویی گذاشته اند و از این رهگذر کتک خوری حرفه ای در تحقق نیافتن پیش گویی هایشان شده اند . تا جایی که برخی از این فرقه ها حتی از منطقه تبلیغی خود اخراج شده اند .  به عنوان مثال یکی از فرقه های مسیحی به نام قدیمی فرزندان خدا ((The Children of God  و نام کنونی خانواده محبت (Family of love) که به پیش گویی های شاعرانه شهره است در این زمره می باشد . رهبر این فرقه به نام: دیوید برَند بِرگ David Brandt Berg که یکی از کشیشان مدعی مکاشفه است در یکی از پیشگویی های خود در سال ???? افاضه کرد: زلزله بزرگی در شرف وقوع است و اقیانوس آرام فرو خواهد رفت . لذا به همراه پیروانش به ایالت آریزونا در آمریکا فرار کرد… . اما نه زلزله ای اتفاق افتاد و نه اقیانوس آرام فرو خفت. لذا مردم بر او برآشفتند و پس از مدتی وی را از آریزونا اخراج کردند و … .

http://www.pixup.ir/images/c31hmvls4sqgd3tgim5b.jpgبیل گراهام (روحانی سابق کاخ سفید): سال ???? بازگشت مسیح رخ خواهد داد و در یک دگرگونی جهانی ، همه چیز ویران خواهد شد. وی پیش گویی کرده بود که با توجه به این که جهان به سمت آرماگدون در حال حرکت است ، نسل حاضر آخرین نسل تاریخ خواهد بود. اما نسل ???? به ???? تغییر یافته و هنوز سروده های بیل گراهام در حسرت تحقق است.

یکی از رهبران برجسته اوانجلیست‌ها به نام پت رابرتسون(Pat Robertson) در نهم ژوئن ???? سه روز پس از اشغال لبنان توسط اسرائیل گفت: به شما اطمینان می‌دهم قیامت و رستاخیز در پاییز ???? به وقوع خواهد پیوست. اتحاد شوروی دست به حملات نظامی می‌زند و ضربه قاطعی بر سر آن‌ها فرود خواهد آمد. مدتی گذشت خبری نشد. رابرتسون ،‌ پیشگویی اش را به ?? شهریور ???? نیم ساعت بعد از غروب اتفاق تغییر داد . باز خبری نشد. در نهایت گفت این اتفاق در سال ???? قطعی خواهد شد اما اکنون سه سال از دو هزار و هفت می گذرد و هنوز … !

این نحوه پیش گویی در بین شخصیت ها و نیز برخی از فرقه های مسیحی بسیار است . اما امروزه نوع مدرن و تجارت مآبانه ای از این پیش گویی در دنیای مسیحیت شکل گرفته است. بدین ترتیب که هر تهیه کننده هالیوودی از زمانی که اندیشه تولید یک فیلم در ذهنش شکل می گیرد ، به فکر انتشار یک پیشگویی می‌افتد که در داستان افسانه‌ای فیلمش شکل گرفته است . سپس با تبلیغات گسترده آن را به باور مردم تبدیل می کند تا وقتی که برای نخستین بار فیلم وی اکران شد ، فروشی فوق العاده داشته باشد. لذا می بینید بر همین اساس فیلم هایی که چنین رنگ و بویی دارند در کشورهای مسیحی در زمره پرفروش‌ترین ها قرار می گیرند. از جمله می توان به فیلم های زیر اشاره کرد :


Nostradamus 2012

http://www.pixup.ir/images/usofk1ft1i1286zh62kt.jpgاین فیلم تحت عنوان مستند علمی ، به پیشگویی های نوستراداموس و تقویم مایاها ونقاشی های نوستراداموس در کتاب گمشده او می پردازد. نوسترآداموس پیشگویی است که با ارائه پاره ای سخنان کلی ، برخی حوادث مهم تاریخ را به مخاطبان القا می کند. نکته جالب در مورد پیشگویی های وی این است که مفسران بسیاری با اندیشه هایی متضاد پیشگویی های وی را به نفع خود تفسیر کرده اند و هر یک آنچه را وی گفته به حوادث کشور و آیین خود نسبت داده است. نوستر دقیقا همان احساسی که غیب گو های فال گیر کنار خیابان به مراجعه کنندگانشان القا می کنند را به دیگران تقدیم می نماید ، البته با صورت و جلوه ای علمی و کلاسیک .

در فیلم نوستر آداموس ???? نیز با بررسی وضعیت جهان و مشکلات به وجود آمده اقتصادی ، جوی ، جنگها و بیماری ها ، زلزله های متعدد ، سیل و طوفان های سهمگین ، و … سال  ???? سالی وحشتناک و آخر جهان خوانده شده است .

???? Doomsday (2012 روز رستاخیز)

http://www.pixup.ir/images/s3pwf0c9lb28dcpgr8j3.jpgماجرا از آنجایی شروع می‌شود که گروهی محقق به یک معبد در مکزیک وارد می‌شوند و علامت صلیبی از طلا را کشف می‌کنند . در این فیلم همزمان به ابعادی متضاد از دین باوری و نیز ارتداد و بی دینی به نحوی کمرنگ پرداخته می شود .

در فیلم رستاخیز ???? ،  جهان از بعد از کشف صلیب طلایی به هم ریخته و از هوا و زمین آشفته می گردد . لذا این اعتقاد شکل می گیرد که روز قیامت نزدیک است  . دراین فیلم نیز مانند سایر فیلم های از این دست ، شخصیت های فیلم نهایتا از نقاط مختلف دنیا به هم رسیده و در معبدی که صلیب کشف شده بود به هم می‌رسند و این نکته را القا می کنند که این‌ها برگزیدگانی از سوی خداوند هستند که می‌توانند زمین را نجات دهند و از روز قیامت جلوگیری کنند . در این میان پیامبری جدید نیز در معبد به دنیا می‌آید.

آنچه در این فیلم قابل توجه است این است که اعتقاد به صلیب منشا نجات بخشی بشریت است . صلیبی که اعتقاد به آن گستره جهانی دارد و پیامبر آخر الزمان نیز از همین اعتقاد زاییده می شود.

فیلم رستاخیز ???? تعریضی پنهان به دین مبین اسلام دارد که نجات را در اعتقاد به حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم و سپس منجی موعود حضرت صاحب الامر علیه السلام می داند.

در مسیحیت مسیح علیه السلام بعد از این که مصلوب شد و سپس دفن شد ، بعد از سه روز از قبر برخاست و این از قبر برخاستن رستاخیز نامیده شده است. سازندگان فیلم که از معتقدان به این اندیشه هستند ، رستاخیز مسیح را در قالبی نو اما با اندیشه ای التقاطی در آیین مسیحیت ارائه کرده اند به گونه ای که در پایان فیلم بیننده اگر چنین اعتقادی ندارد ، جزم پیدا کند که رستاخیز مسیح حقیقتی است که با اعتقاد به صلیب ممکن است.

پیوسته این رویکرد در مسیحیت وجود داشته است که بدون توجه به عقلانیت ، بر باورهای خود با کوبیدن بر طبل ایمان بدون عقل ،‌ تاکید نموده است . این در حالی است که بسیاری از دانشمندان و نقادان مسیحی کتاب مقدس ،‌ آموزه رستاخیز مسیح را از آموزه هایی اسطوره ای دانسته اند که از ادیان باستان به مسیحیت راه یافته است و از اساس این باور خرافه آلود است.


ارسال شده در توسط کریم سوسکه

تعبیر خواب آنلاین

تعبیر خواب

آپلود عکس

آپلود عکس



ساعت فلش